Du jobbar ihjäl dig

Jag och Sara pratade igår om hur vi egentligen lever våra liv.
Mer än hälften av vårat liv tillbringar vi på jobbet/skolan. Roligt? Nej.
Men ska man klara av att leva och få in en hygglig standard lön varje månad så måste man ju jobba alla dagar man kan få tag i på olika arbetsplatser. Jag vet inte hur det är för andra, men jag har börjat känna mig mer och mer stressad.
Jag kan aldrig få koppla av riktigt, och det gnager på samvetet när man går hem lite tidigare någon gång från det jobbet man har.
Nu till jul är jag bara ledig på julafton och juldagen...annars så försöker man få jobba så mycket som möjligt. Gemensamma arbetskamrater tar ut semesterdagar och är lediga i alla fall två veckor.
Själv har man inte haft semester sen man gick i skolan. Det är städigt jobb.
Inte för att jag klagar, för att man ska vara glad att man har jobb i dagens samhälle.
Men ibland skulle man vilja leva lite med. Kunna koppla av och bara vara, utan att ens behöva ta tag i tvätt eller liknande.

Kram på er
//Gurra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0